poniedziałek, 5 lipca 2010

edukacyjna szuflandia

... bardzo spodobał mi się pomysł itty bitty love i Pink and Green Mama na zabawę z literkami :)
Są to szufladki oznaczone kolejnymi literkami alfabetu i wypełnione małymi przedmiotami, które zaczynają się na odpowiednią literę. Takie przedmioty na pewno znajdą się w każdym domu. Jest to również sposób na uporządkowanie i posegregowanie ich. Szufladki, można kupić w sklepach i marketach z artykułami do domu. Literki wydrukowałam i nakleiłam na fronty szufladek zwykłym klejem. Pominęłam literki Ą, Ę, Ń, Ó, Ź, Q, V, X, Y, gdyż uznałam, że trudno nam będzie wypełnić takie szufladki.
.... my dopiero zaczęliśmy przygodę z edukacyjną szuflandią :) Małych przedmiotów mamy jeszcze niewiele, niektóre szuflady są jeszcze puste, ale z wielką radością będziemy je uzupełniać. Oto zawartość najbardziej pełnych szufladek:


... dodałam jeszcze cztery szufladki na kolory: żółty, czerwony, zielony, niebieski i chomikujemy przedmioty w danym kolorze, głównie guziki, koraliki i nakrętki :)

... jak się bawić szuflandią?

- można wyciągać zawartość szufladek i nazywać poszczególne przedmioty. Starsze dzieci mogą próbować napisać nazwy tych przedmiotów na kartce.

- można ułożyć przedmioty z szufladki w dowolnej kolejności i spróbować opowiedzieć jakąś historię, w której będą one występować. Na przykład dla zestawu: "ptaszek-pietruszka-pomarańczowy-piłka-pędzel" może to być: "pewnego dnia ptaszek podziobał pyszną pietruszkę i pofrunął popchnąć pomarańczową piłkę pędzlem.

- można pomieszać zawartość kilku szufladek i ponownie posegregować.

- dla tych, którzy uczą się języka obcego, można wyjąć zawartość wszystkich szufladek i włożyć ponownie, według ich nazw na przykład w języku angielskim.

- można segregować przedmioty z szufladek na plastikowe, drewniane, naturalne, zwierzęta, rośliny itp.

- można segregować kolorami...

A może Wy macie jeszcze inne pomysły na zabawę szuflandią?

8 komentarzy:

  1. Fajne, ciekawe, pomysłowe, mądre, EDUKACYJNE:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejny niesamowity pomysł!! Pewnie wymyślisz jeszcze mnóstwo ciekawych zabaw do tej szuflandi:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysł nie jest nowy,
    prawie 20 lat temu osobiście z synem robiłam z
    pudełek od zapałek (na szczęście zapałki można było dostać) taką "szafkę",
    praca była obowiązkowa do pierwszej klasy szp

    b. dorosła mama

    OdpowiedzUsuń
  4. świetna sprawa, łatwa w wykonaniu i tania komoda z literkami :)
    spróbuję zrobić taką dla mojej Córeczki :)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szufladki pierwsza klasa! Tu świetny link z innymi montessoriańskimi pomoco-zabawami. Pozdrawiam! {Z}

    OdpowiedzUsuń
  6. link podany przez Zorro 009 jest świetny! dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A na zdrowie! :) Przechwyciłam z wegedzieciaka.

    OdpowiedzUsuń
  8. jakiej wielkosci jest pojedyncze pudeleczko?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...